ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ (ADOS-G)
Autism Diagnostic Observation Schedule – Generic
6-7-8 & 9 Ιουνίου 2011
Εκπαιδευτής: ΦΡΑΝΣΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – Παιδοψυχίατρος PhD , Εγκεκριμένος εκπαιδευτής ADOS-G
Το Παράρτημα Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων διοργανώνει εκπαιδευτικό σεμινάριο στην χορήγηση της Autism Diagnostic Observation Schedule – Generic (ADOS-G) για περιορισμένο αριθμό ειδικών ψυχικής υγείας.
Το εργαλείο Autism Diagnostic Observation Schedule – Generic (ADOS-G) είναι μια ημιδομημένη παρατήρηση-συνέντευξη που χρησιμοποιείται ευρέως στην κλινική πράξη και την έρευνα για τη έγκυρη διάγνωση (αλλά και αξιολόγηση) των Διαταραχών του Αυτιστικού Φάσματος. Στην προσπάθεια να καλύψει το σύνολο του φάσματος τόσο όσον αφορά το επίπεδο λειτουργικότητας όσο και την ηλικία, υπάρχουν 4 τύποι (modules 1-4) του εργαλείου, που καλύπτουν από μικρά παιδιά χωρίς λόγο μέχρι ενήλικες με ευχέρεια λόγου.
Η χρήση του απαιτεί εκπαίδευση από εγκεκριμένους εκπαιδευτές. Τα σεμινάρια εκπαίδευσης απευθύνονται σε Παιδοψυχιάτρους, Ψυχιάτρους, Ψυχολόγους, Παιδαγωγούς, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές και γενικά επαγγελματίες που ασχολούνται με παιδιά ή/και ενήλικες με τις διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Το σεμινάριο διαρκεί 4 ημέρες και περιλαμβάνει θεωρητικές παρουσιάσεις, αλλά και πρακτικές συνεδρίες, όπου ο εκπαιδευόμενος καλείται να διεξαγάγει την παρατήρηση σε πραγματικό παιδί. Ακριβώς λόγω της πρακτικής άσκησης και των απαραίτητων πρακτικών σε video, η αναλογία δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 4 εκπαιδευόμενοι ανά εκπαιδευτή.
Συνεχίζεται με επιτυχία από το Παράρτημα Θεσσαλονίκης ο κύκλος διαλέξεων με στόχο την ενημέρωση των μελών και φίλων με θέματα γύρω από το φάσμα του αυτισμού.
Αναλυτικότερα η επόμενη διάλεξη είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 11:30 το πρωί. Η διάλεξη θα γίνει στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας και Δημιουργικής Απασχόλησης του παραρτήματος, Βερατίου 5 ( πίσω από το Σιδηροδρομικό Σταθμό ).
Προχωρημένη κατάρτιση στο PECS
(PECS Advanced training)
Σάββατο 11 & Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010
Εισηγήτρια: Πλέσσα Άννα M.Ed
Το σεμινάριο αυτό είναι η συνέχεια του βασικού διημέρου, για όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε μια ποιοτική ανασκόπηση όλων των Σταδίων PECS , καθώς και στην συζήτηση της αντιμετώπισης θεμάτων εφαρμογής του.
Η πρώτη μέρα είναι αφιερωμένη στο πώς εισάγουμε το κάθε Στάδιο του PECS και ποια είναι τα πιο κοινά προβλήματα για καθένα από τα στάδια αυτά. Θα προβληθούν βίντεο, θα γίνει εξάσκηση στην καταγραφή δεδομένων και θα συζητηθούν πραγματικά περιστατικά.
Τη δεύτερη μέρα το σεμινάριο έχει σαν στόχο την εκπαίδευση ειδικών και γονέων στο να μάθουν να χρησιμοποιούν τεχνικές, ώστε να ενσωματώνουν το PECS, μέσα σε καθημερινές δραστηριότητες με λειτουργικό τρόπο καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Επίσης θα συζητηθούν αναλυτικά παραδείγματα επιθετικών προσδιορισμών, η χρήση του Σταδίου VI, επιπρόσθετες έννοιες, όπως τα συναισθήματα και η διδασκαλία της πολυπλοκότητας της δομής του λόγου μέσω PECS.
Το ΜΑΚΑΤΟΝ είναι ένα πρόγραμμα γλωσσικής ανάπτυξης και εναλλακτικής επικοινωνίας που σχεδιάστηκε το 1978 από τη Βρετανίδα λογοπεδικό Margaret Walker με σκοπό να παρέχει λειτουργική επικοινωνία και να ενθαρρύνει τη γλωσσική ανάπτυξη και τις δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής μέσα από τη συνδυασμένη χρήση των χειρονομιών «νοημάτων», των συμβόλων και της ομιλίας.
Σχεδόν 30 χρόνια μετά την πρώτη εφαρμογή του το ΜΑΚΑΤΟΝ αποδείχθηκε μια πολύτιμη μέθοδος επικοινωνίας για πολλούς ανθρώπους με μαθησιακές και επικοινωνιακές δυσκολίες καθώς και για τους συνομιλητές τους.